Brev:
Overgang til vælling og skemad
4. oktober 2008
Alder:
4 mdr.
Overgang til vælling og skemad
Kære Helen,
Vi har et par spørgsmål i forhold til vores søn, nu på 17 uger. Han blev født 4 uger for tidligt og vejede 2720 ved fødslen. Jeg ammede han de første 5 uger, men herefter har han fået mme Nan HA1.
Vi har oplevet at han er meget afvisende overfor flasken og har mere travlt med at opdage verden. Han spiser ca 600-700 ml i døgnet. Han vejer 6.5 kg og vi synes det er svært at få ham til at spise. Vi har planer om at starte op med noget vælling når han fylder 4 måneder. Han er begyndt at spise mere om natten. Han spiser kl 23. 04 og 07, men vi drømmer om noget mere nattesøvn.
Hvor meget vælling må han spise? og hvornår må vi starte op med skemad?
Vi synes ikke han spiser meget, men han virker glad og godt tilpas. Kan han være træt af mme? Han græder dog meget inden han skal sove. Men det tolker vi som at han ikke vil gå glip af noget.
Han sover ca 5-6 timer ialt om dagen af tre omgange og kommer i seng omkring kl 19-20.
Vi glæder os til at høre fra dig.
Kærlige hilsner
fra den lille familie